Siirry pääsisältöön

Milloin BMW:n moottorin huolto on tarpeen?


Monet kuljettajat tuntevat tilanteen, jossa auton moottori alkaa sotkea ja BMW:n ajamisesta tulee paitsi epämukavaa, myös joskus mahdotonta. Harva ihminen on tyytyväinen suureen huoltoon, mutta yksikön huolto voi pidentää sen käyttöikää, ja tietyn ajan kuluttua se on yksinkertaisesti välttämätön toimenpide. Mitä kuljettajan on tiedettävä suuresta moottorin huollosta?

PERUSKÄSITTEET

Ennen kuin otat yhteyttä autokeskus bmw huolto, kannattaa palauttaa mieleen auton rakenteen ja toiminnan peruskäsitteet. On olemassa sellainen käsite kuin moottorin käyttöikä. Se tarkoittaa sen käyttöikää, kunnes tapahtuu vakava vika, jota ei voida korjata mekanismin säännöllisellä säädöllä. Juuri tässä vaiheessa tarvitaan perusteellinen remontti. Mistä tiedät, että tämä hetki on koittanut?

Jopa kokematon kuljettaja pystyy huomaamaan sellaisia ​​vian merkkejä kuin lisääntynyt polttoaineen- tai öljynkulutus, moottorin tehon lasku, pakoputkesta tuleva paksu savu ja vieraiden hajujen esiintyminen ohjaamossa. Kaikki tämä voi viitata siihen, että auto on vietävä autohuoltoon diagnostiikkaa varten.

Seuraava termi on osien kuluminen. Tämä tarkoittaa niiden parametrien muutosta, poikkeamaa tehdasnormista koon, muodon ja pinnan kunnon suhteen. Tässä on syytä pitää mielessä, että moottorin osat kuluvat nopeammin, jos auton passissa määriteltyjä käyttöohjeita rikotaan.

Joten rutiinikorjausten tarve syntyy, kun on poistettava pieniä vikoja. Keskimääräisen korjauksen aikana moottori puretaan osittain, jotta kuluneet osat voidaan korvata uusilla. Laaja purkaminen on melko laaja prosessi, jossa moottorin ominaisuudet päivitetään lähes kokonaan vastaamaan valmistajan käyttövaatimuksia.


MIKÄ VAIKUTTAA MOOTTORIN KULUMISEEN JA RIKKOUTUMISEEN

Laitteen toimintahäiriöön voi vaikuttaa useita tekijöitä. Tässä ovat tärkeimmät:

        Myöhäinen öljynvaihto. Tämän seurauksena osat alkavat hankautua toisiaan vasten voimakkaammin. Öljystä itsestään tulee viskoosimpaa, osiin muodostuu kerrostumia ja lisäaineita. Kaikki tämä johtaa mekanismien nopeaan kulumiseen;

        Huonolaatuinen moottoriöljy. Se ei täytä tehtäväänsä. Joissakin paikoissa muodostuu niin sanotusti "hyytymiä", kun taas toisissa voitelua ei käytännössä ole. Tämän seurauksena mekanismit voivat yksinkertaisesti jumittua;

        Suodattimien huono kunto. Tässä tapauksessa pölyä pääsee helposti itse moottoriin, minkä vuoksi se lakkaa toimimasta normaalisti;

        Virheellinen käyttö. On täysin varmaa, että esimerkiksi terävä ajotapa johtaa nopeisiin rikkoutumiseen, eli tapaan lähteä liikkeelle nopeasti ja jarruttaa nopeasti tai ajaa talvella kylmällä moottorilla. Moottorin resurssi tällaisissa tapauksissa lyhenee merkittävästi.

On myös syytä huomata mekanismien oikea-aikaisen säädön tärkeys. Pienet viat on paljon helpompi korjata kuin vakavat. Myöhäinen vianetsintä ja viivästykset teknisessä tarkastuksessa voivat johtaa suureen huoltoon.

DIAGNOSTIIKKA JA KORJAUS

Jos huomaat BMW-moottorin käyttäytyvän oudosti, ota välittömästi yhteyttä autohuoltoon. Diagnostiikalla on erityinen rooli korjauksissa. Automaattisella testerillä testataan prosessorin kunto. Tämän avulla voit tarkasti määrittää, mitä auton ohjausjärjestelmässä on korjattava tai vaihdettava. Tässä vaiheessa mitataan myös sylinterien puristuspaine sytytystulppien ollessa irti. Testi suoritetaan ensin moottorin ollessa toimituskunnossa ja sitten öljyä lisäten.

Jos puristuspaine on alhainen, sinun on irrotettava moottori, purettava se kokonaan ja määritettävä, missä yksiköissä ja osissa on vikoja. Yleensä sylinteri ja mäntä kuluvat eniten toisiaan vasten kohdistuvan kitkan seurauksena. Näiden osien kulumisen määrittämiseksi käytetään erityistä mittauslaitetta. Sitten mestari poraa sylinterit ja valitsee uuden rengas- ja mäntäsarjan.

Myös kampiakseliin kiinnitetään huomiota: asiantuntija vaihtaa sen sylinteriputket sekä männäntapit. Jos voitelujärjestelmä on kulunut, se on vaihdettava. Sitten on tarpeen mitata öljynpaine. Jos se on vaadittua alhaisempi, öljypumppu huolletaan. On tärkeää puhdistaa kanavat kerrostumista.

On myös tarpeen tarkistaa moottorin kannen, nokka-akselin ja venttiilien kunto. Ne puhdistetaan liasta ja hioma-aineilla paremman istuvuuden saavuttamiseksi. Imujärjestelmän korjaaminen lisää moottorin tehoa. Moottorin perusteellisen huollon ja sopimattomien osien vaihdon myötä sen tekniset ominaisuudet paranevat merkittävästi. Koska BMW-moottori on monimutkainen yksikkö, sen järjestelmään on mahdollista puuttua vain korkean pätevyyden ja laadukkaiden laitteiden avulla.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miksi halvan lasin asentaminen autoon on vaarallista?

Huonolaatuiset kulutusosat ovat yksi suurimmista ongelmista auton lasia vaihdettaessa. Markkinat ovat nyt täynnä "kannattavia" tarjouksia tunnettujen valmistajien tuotteiden kopioista. Jaamme nämä väärennökset kahteen luokkaan: Enemmän tai vähemmän laadukkaat kopioit, joissa on maalatut Audin, Toyotan jne. logot; Puolikäsityönä tehdyt vaihtoehdot, jotka eivät kestä kritiikkiä (esimerkiksi Nižni Novgorodin alueella Borin kaupungin lähellä valmistetut "työpajatuotteet"). Ostaessasi laseja mistään näistä luokista otat riskin. Yksikään kopiointi, edes suhteellisen hyvin tehty, ei sovi autoosi kuin hansikas. Suunnittelun ja materiaalien laadun suhteen yksikään väärennös ei vedä vertoja valmistajan alkuperäisille merkkituotteille, joilla on kaikki tarvittavat sertifikaatit - kulutustavaroita leimattaessa ne säästävät materiaaleissa, teknisessä prosessissa ja työvoimassa. Millaista "laatua" voidaan odottaa, on mielestämme ilmeistä. Esimerkiksi "merkkis...

Polttoainejärjestelmän korjaus

8 tärkeintä merkkiä viallisesta polttoainejärjestelmästä Tehon menetys, vaikea käynnistys, epävakaa tyhjäkäynti. Lisääntynyt polttoaineenkulutus. Moottorin toimintahäiriöt, kuten tärinä. Tukkeutuneet suuttimet. Bensiinin haju ohjaamossa. Säännöllinen polttoainevuoto. Pakoputkesta tulee mustia savupilviä (putken sisäpuoli on peittynyt hiili- tai nokikerrokseen). Tummat läiskät sytytystulpissa. Dynamiikan menetys, liiallinen polttoaineenkulutus ja käynnistysvaikeudet ovat kolikon toinen puoli. Ajoneuvo ei välttämättä käynnisty jonain päivänä. Ja ohitettaessa tehon puutteen vuoksi se on vaarassa joutua suoraan törmäykseen. Vaara on järjestelmän mahdollinen paineenalennus, joka on kyllästetty helposti syttyvällä aineella. Vuodot voivat johtaa tulipaloon. Usein esiintyvät viat Polttoainepumpun vikaantuminen likaantumisen, viallisen johdotuksen (sulaneet liittimet, ruoste johdoissa), puolityhjällä tankilla ajamisen tai suodatinelementtien ennenaikaisen vaihdon vuoksi. Tukkeutuneet suodat...