Siirry pääsisältöön

Miten ja milloin tuulilasinpyyhkijät tulisi kunnostaa?


Sinun kannattaa miettiä pyyhkijöiden kunnostamista seuraavissa tapauksissa:

  1. Raitoja. Tämä johtuu kumielementtien elastisuuden menetyksestä, reunan mekaanisista vaurioista, jotka johtuvat kosketuksesta kiinteiden hiukkasten tai hiekanjyvien kanssa.
  2. Voimakas melu. Kovettunut polymeeri aiheuttaa lasipinnan kanssa kosketuksissa epämiellyttävän narinan, joka käy hermoille. Lisäksi melu osoittaa kitkan lisääntymistä, vastus lamauttaa pian metalliset puristimet.
  3. Tärinää. Pyyhkijät värähtelevät liikkuessaan, ja ilmiö on niin voimakas, että se on erittäin helppo havaita ensi silmäyksellä.
  4. Riittämättömän tiukka istuvuus, minkä vuoksi puhdistusteho heikkenee jyrkästi. Pohjimmiltaan tämä liittyy jousien kulumiseen, niiden aiemman elastisuuden menetykseen.
  5. Jumittuminen, nykivä liike. Tällaisessa tilanteessa on tarpeen kunnostaa pyyhkijän puolisuunnikas. Tämä on melko monimutkainen työ, eikä sitä ole aina mahdollista tehdä itse. On järkevämpää luottaa asiantuntijoihin tai käyttää rahaa uusiin puhdistusaineisiin.

Useimmissa tapauksissa pyyhkijänsulka on mahdollista palauttaa improvisoiduilla keinoilla, ja jatkokäyttö on tehokasta eikä aiheuta tarpeettomia vaikeuksia ja ongelmia. Jos tiedät, miten autonpyyhkijät palautetaan omin käsin, voit tehdä sen ilman uusien osien ostamista, mikä on taloudellisesti kannattavampaa.

Tehokkaita tapoja tuulilasinpyyhkimien entisöintiin

Ennen vanhojen tuulilasinpyyhkimien entisöintiä sinun tulee arvioida niiden nykyinen kunto, valmistella glyseriiniä, silikonipohjaista voiteluainetta, lakkabensiiniä ja kuumaa vettä. Kaikki edellä mainitut ovat tehokkaita vaihtelevassa määrin; tarkka menetelmä määräytyy havaittujen vikojen vakavuuden ja luonteen mukaan.

Tuulilasinpyyhkimien pehmentäminen ja puhdistaminen

Ensinnäkin sinun on pohdittava, miten tuulilasinpyyhkimien kumit entisöidään. Useimmat ongelmat liittyvät lian kertymiseen niihin ja niiden alkuperäisen elastisuuden menetykseen. Tämän ongelman ratkaisemiseksi on useita menetelmiä:

  1. Kuuma vesi. Yksinkertaisin vaihtoehto. Pyyhkijät on upotettava kuumaan veteen noin 40–60 minuutiksi. Kumin rakenne pehmenee ja öljyinen lika liukenee. Menetelmä on yksinkertainen, mutta lyhytaikainen. Sitä tulisi käyttää kiireellisenä ratkaisuna vaihtoehtojen puuttuessa, esimerkiksi matkalle valmisteltaessa, kun matkaa ei voida lykätä ja tuulilasinpyyhkijät selvästi tarvitsevat huoltoa.
  2. Lakkabensiini. Vaihtoehto sille voi olla toinen liuotin, esimerkiksi bensiini tai kerosiini. Tuote selviytyy hyvin rasvaisesta liasta. Auton pyyhkijöiden kumin palauttamiseksi ne palautetaan alkuperäiseen pehmeyteensä. Tällaisen käsittelyn jälkeen on suositeltavaa kuivata ne ja liottaa niitä glyseriinissä, jota voi ostaa apteekista.
  3. Silikoni. Ennen auton pyyhkijöiden palauttamista on valmistettava silikonipohjainen voiteluaine. Silikoni helpottaa liukumista, ja sitä on mahdollista levittää jopa ilman osien alustavaa irrottamista, mikä yksinkertaistaa prosessia huomattavasti. On otettava huomioon, että tästä menetelmästä on olemassa melko paljon epäedullisia arvosteluja. Pyyhkijän nopea liukuminen ilman vastusta johtaa siihen, että se lakkaa poistamasta vettä lasista samalla teholla.

Fyysisten vikojen poistaminen

Pyyhkimien kunnostamista kannattaa kokeilla kotona hiekkapaperilla. Tarvitset hienorakeista paperia. Menetelmä on ajankohtainen, jos tarkastuksessa näkyy muodonmuutoksia, alkuperäinen kokoonpano on rikki, reunavaurioita, halkeamia ja painaumia on selvästi näkyvissä tasoissa.

Paperi on liimattava kovaan materiaaliin, esimerkiksi pieneen puupalaan tai vaneriin, jotta käsittely olisi mahdollisimman tarkkaa. On toimittava varovasti, ilman tarpeetonta painetta, hellävaraisin liikkein. Jotkut asiantuntijat ja autoilijat kyseenalaistavat tämän menetelmän tehokkuuden ja pitävät sitä ajanhukkaana. On kuitenkin myös positiivisia arvosteluja, joten sitä kannattaa kokeilla.

Pyyhkimien hihnojen puhdistus

Ennen pyyhkimien hihnojen kunnostamista on irrotettava jouset. Tämä on tehtävä varovasti ja varovaisin liikkein, jotta ne eivät lennä ulos oman elastisuutensa voimasta eivätkä eksy. Puhdistus voi olla joko kemiallista tai mekaanista, harjalla.

Ennaltaehkäisy

Jotta sinun ei tarvitse päättää, onko pyyhkijöiden kunnostus mahdollista, selvittää uusien pyyhkijöiden hinta ja valita sopivat korjausmenetelmät, sinun tulee noudattaa muutamia yksinkertaisia ​​ennaltaehkäisysääntöjä, jotka pidentävät niiden käyttöikää. Niiden luettelo näyttää tältä:

  1. Lumessa tai sateessa seisominen, minkä jälkeen voi esiintyä pakkasia. Jatkuva jäätyminen ja sulaminen johtavat polymeerimateriaalin tuhoutumiseen, kosteus muuttuu jääksi pienimmissäkin huokosissa ja kirjaimellisesti repii kumin. Lisäksi kylmällä säällä, jos lasin päällä on edes minimaalinen kosteuskerros, harjat jäätyvät siihen kiinni, ja huolimaton repiminen johtaa vakaviin vaurioihin reunassa.
  2. Tuulilasia puhdistettaessa lumesta tai jäästä on käytettävä alkoholipohjaisia ​​erityisiä kemikaaleja tai kaavinta. Pyyhkijät eivät ehdottomasti sovellu tähän, jään liiallinen vastustus johtaa vaurioihin.
  3. Pysäköinti varjossa. Kirkas auringonvalo, pitkäaikainen altistuminen ultraviolettisäteilylle - kaikki tämä on vaarallista kumille, se tuhoutuu. On parempi pysäköidä varjossa, varsinkin jos pysäköidään pitkään.
  4. Käytä vain sateella, sumussa ja kun lasille muodostuu vesikalvo. Pyyhkijöiden ei tulisi luistaa kuivalla pinnalla, sillä lyhytaikainenkin käyttö tässä tilassa johtaa vaurioihin. Kirkkaalla säällä käyttö on mahdollista vain yhdessä lasinpesunesteen kanssa.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Milloin BMW:n moottorin huolto on tarpeen?

Monet kuljettajat tuntevat tilanteen, jossa auton moottori alkaa sotkea ja BMW:n ajamisesta tulee paitsi epämukavaa, myös joskus mahdotonta. Harva ihminen on tyytyväinen suureen huoltoon, mutta yksikön huolto voi pidentää sen käyttöikää, ja tietyn ajan kuluttua se on yksinkertaisesti välttämätön toimenpide. Mitä kuljettajan on tiedettävä suuresta moottorin huollosta? PERUSKÄSITTEET Ennen kuin otat yhteyttä autokeskus bmw huolto , kannattaa palauttaa mieleen auton rakenteen ja toiminnan peruskäsitteet. On olemassa sellainen käsite kuin moottorin käyttöikä. Se tarkoittaa sen käyttöikää, kunnes tapahtuu vakava vika, jota ei voida korjata mekanismin säännöllisellä säädöllä. Juuri tässä vaiheessa tarvitaan perusteellinen remontti. Mistä tiedät, että tämä hetki on koittanut? Jopa kokematon kuljettaja pystyy huomaamaan sellaisia ​​vian merkkejä kuin lisääntynyt polttoaineen- tai öljynkulutus, moottorin tehon lasku, pakoputkesta tuleva paksu savu ja vieraiden hajujen esiintyminen ohjaamo...

Miksi halvan lasin asentaminen autoon on vaarallista?

Huonolaatuiset kulutusosat ovat yksi suurimmista ongelmista auton lasia vaihdettaessa. Markkinat ovat nyt täynnä "kannattavia" tarjouksia tunnettujen valmistajien tuotteiden kopioista. Jaamme nämä väärennökset kahteen luokkaan: Enemmän tai vähemmän laadukkaat kopioit, joissa on maalatut Audin, Toyotan jne. logot; Puolikäsityönä tehdyt vaihtoehdot, jotka eivät kestä kritiikkiä (esimerkiksi Nižni Novgorodin alueella Borin kaupungin lähellä valmistetut "työpajatuotteet"). Ostaessasi laseja mistään näistä luokista otat riskin. Yksikään kopiointi, edes suhteellisen hyvin tehty, ei sovi autoosi kuin hansikas. Suunnittelun ja materiaalien laadun suhteen yksikään väärennös ei vedä vertoja valmistajan alkuperäisille merkkituotteille, joilla on kaikki tarvittavat sertifikaatit - kulutustavaroita leimattaessa ne säästävät materiaaleissa, teknisessä prosessissa ja työvoimassa. Millaista "laatua" voidaan odottaa, on mielestämme ilmeistä. Esimerkiksi "merkkis...

Polttoainejärjestelmän korjaus

8 tärkeintä merkkiä viallisesta polttoainejärjestelmästä Tehon menetys, vaikea käynnistys, epävakaa tyhjäkäynti. Lisääntynyt polttoaineenkulutus. Moottorin toimintahäiriöt, kuten tärinä. Tukkeutuneet suuttimet. Bensiinin haju ohjaamossa. Säännöllinen polttoainevuoto. Pakoputkesta tulee mustia savupilviä (putken sisäpuoli on peittynyt hiili- tai nokikerrokseen). Tummat läiskät sytytystulpissa. Dynamiikan menetys, liiallinen polttoaineenkulutus ja käynnistysvaikeudet ovat kolikon toinen puoli. Ajoneuvo ei välttämättä käynnisty jonain päivänä. Ja ohitettaessa tehon puutteen vuoksi se on vaarassa joutua suoraan törmäykseen. Vaara on järjestelmän mahdollinen paineenalennus, joka on kyllästetty helposti syttyvällä aineella. Vuodot voivat johtaa tulipaloon. Usein esiintyvät viat Polttoainepumpun vikaantuminen likaantumisen, viallisen johdotuksen (sulaneet liittimet, ruoste johdoissa), puolityhjällä tankilla ajamisen tai suodatinelementtien ennenaikaisen vaihdon vuoksi. Tukkeutuneet suodat...