Siirry pääsisältöön

Polttoainejärjestelmän korjaus


8 tärkeintä merkkiä viallisesta polttoainejärjestelmästä

  1. Tehon menetys, vaikea käynnistys, epävakaa tyhjäkäynti.
  2. Lisääntynyt polttoaineenkulutus.
  3. Moottorin toimintahäiriöt, kuten tärinä.
  4. Tukkeutuneet suuttimet.
  5. Bensiinin haju ohjaamossa.
  6. Säännöllinen polttoainevuoto.
  7. Pakoputkesta tulee mustia savupilviä (putken sisäpuoli on peittynyt hiili- tai nokikerrokseen).
  8. Tummat läiskät sytytystulpissa.

Dynamiikan menetys, liiallinen polttoaineenkulutus ja käynnistysvaikeudet ovat kolikon toinen puoli. Ajoneuvo ei välttämättä käynnisty jonain päivänä. Ja ohitettaessa tehon puutteen vuoksi se on vaarassa joutua suoraan törmäykseen. Vaara on järjestelmän mahdollinen paineenalennus, joka on kyllästetty helposti syttyvällä aineella. Vuodot voivat johtaa tulipaloon.

Usein esiintyvät viat

  1. Polttoainepumpun vikaantuminen likaantumisen, viallisen johdotuksen (sulaneet liittimet, ruoste johdoissa), puolityhjällä tankilla ajamisen tai suodatinelementtien ennenaikaisen vaihdon vuoksi.
  2. Tukkeutuneet suodattimet polttoaineen imuaukossa, polttoainepumpussa ja kaasuttimessa.
  3. Polttoaineletkujen likaantuminen tai muodonmuutos.
  4. Löysät puristimien liitokset tai katkokset, joiden kautta polttoainetta vuotaa.

Huonolaatuinen polttoaine on vihollinen numero 1

Polttoainesuodattimeen kertynyt liete tai ruostehiutaleet osoittavat haitallisten epäpuhtauksien esiintymistä polttoaineessa. Kulutusosan vaihtaminen ei ratkaise ongelmaa: heikkolaatuinen bensiini johtaa ennemmin tai myöhemmin moottorin vikaantumiseen, lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen ja suuttimien vaihtoon. On vain yksi ratkaisu - vaihtaa huoltoasemaa.

Vedellä laimennettu polttoaine on suora uhka paitsi moottorille myös polttoainesäiliölle, joka voi ruostua. Suodattimien puuttuminen ei estä pienten ruosteenpalojen pääsyä suuttimeen. Suodatinelementtien oikea-aikainen vaihtaminen auttaa välttämään tällaisen tilanteen.

Miten tunnistaa viat?

  • Polttoainepumpun suorituskyvyn heikkeneminen. Tämä ilmenee käynnistysvaikeuksina ja tehon puutteena.
  • Tukkeutuneet suodattimet. Diagnosoi, jos moottori käy ajoittain kaikissa käyttötiloissa - käynnistyksen aikana, tyhjäkäynnillä, ajon aikana.
  • Polttoaineen tyhjennysletkun muodonmuutos tai tukkeutuminen. Seuraukset: lisääntynyt polttoaineenkulutus, ajo-ominaisuuksien heikkeneminen.
  • Paineenaleneminen letkujen/putkien kulumisen tai vaurioitumisen vuoksi. Seurauksena on polttoainevuotoja.
  • Veden pääsy säiliöön. Auto reagoi nykivästi ajettaessa alhaisilla kierroksilla.

Vältä polttoainejärjestelmän korjaukset tankkaamalla hyvää bensiiniä ja lähettämällä auto säännöllisesti diagnostiikkaan.

Mitä voit tehdä itse?

  • Vaihda suodatinelementit säännöllisesti. Älä odota valmistajan suosittelemaa vaihtoaikaa: sitä ei ole suunniteltu heikkolaatuiselle polttoaineelle, joka on yleinen kotimaan markkinoilla.
  • Älä aja puolityhjällä tankilla. Tämä johtaa pumpun ylikuumenemiseen ja osien kulumiseen.
  • Tarkista säiliön puhtaus. Säiliö on yksi vähiten vaarallisista yksiköistä: sen rikkoutuminen on erittäin harvinaista. Jos sisäpinnalle kuitenkin muodostuu ruosteenpalasia, ne voivat siirtyä polttoaineen ruiskutuspumppuun tai muihin yksiköihin.
  • Seuraa suuttimien kuntoa. Valmistajat suosittelevat niiden vaihtamista 90–100 tuhannen kilometrin välein, mutta heikkolaatuisen polttoaineen vuoksi osat hajoavat aikaisemmin, mikä merkitään sylintereissä kuuluvilla vierailla äänillä, mustalla savulla ja moottorin ylikuumenemisella

Milloin sinun pitäisi ottaa yhteyttä autohuoltoon?

Jos ongelma koskee pumppua, ruiskutusjärjestelmää, polttoaineletkuja tai antureita ja suodattimien vaihtaminen ei riitä, on parempi olla viivyttelemättä autohuollon kanssa. Yksiköiden korjaaminen tai puhdistaminen epäpuhtauksista itse on riskialtista. Hyvissä autohuolloissa korjaukset alkavat mekanismien eheyden ja tiiviyden testaamisella.

Diagnostiikkaan kuuluvat:

  • polttoaineen ruiskutuspumpun toiminnan tarkistaminen;
  • polttoaineantureiden lukeminen;
  • kuluneiden osien ja suodattimien tarkastus ja vaihto;
  • tehon säätö;
  • moottorin tyhjäkäynnin tarkistaminen;
  • pakoputkesta tulevien kaasujen koostumuksen testaaminen.

Ammattimainen lähestymistapa

Jotkut autohuollot suorittavat ammattimaisen puhdistuksen ultraäänilaitteella. Yksiköt puretaan ja puhdistetaan erityisessä kylvyssä. Ultraääni poistaa jopa 98 % epäpuhtauksista. Vaikeus piilee osien purkamisessa, mikä joissakin autoissa kestää useita päiviä.

Yksinkertaisempi menetelmä - "purkamatta" - sisältää erityisen nesteen käytön. Polttoainejärjestelmään on kytketty teline, jossa on säiliö ja pumppu. Aine kiertää keräämällä likaa ja lähettämällä sen sylintereihin. Teknologia on tarkoitettu pako- ja imusarjan, imusarjan ja sylinterien puhdistamiseen. Tätä menetelmää käytetään yleensä ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.

Autotallin puhdistaminen ilman erikoislaitteita on joko mahdotonta tai riskialtista. Jos et itse havaitse kaikkia bensiinin vuotokohtia ja poista putkiston vikoja, ajon aikana voi syttyä tulipalo.

Riski on jalo asia, mutta ei syttyvien aineiden tapauksessa, jotka aiheuttavat hengenvaaran. Ammattilaisten suorittama säännöllinen tekninen tarkastus ja kokeneiden mekaanikkojen suorittama vianetsintä auttavat välttämään ongelmia tiellä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Milloin BMW:n moottorin huolto on tarpeen?

Monet kuljettajat tuntevat tilanteen, jossa auton moottori alkaa sotkea ja BMW:n ajamisesta tulee paitsi epämukavaa, myös joskus mahdotonta. Harva ihminen on tyytyväinen suureen huoltoon, mutta yksikön huolto voi pidentää sen käyttöikää, ja tietyn ajan kuluttua se on yksinkertaisesti välttämätön toimenpide. Mitä kuljettajan on tiedettävä suuresta moottorin huollosta? PERUSKÄSITTEET Ennen kuin otat yhteyttä autokeskus bmw huolto , kannattaa palauttaa mieleen auton rakenteen ja toiminnan peruskäsitteet. On olemassa sellainen käsite kuin moottorin käyttöikä. Se tarkoittaa sen käyttöikää, kunnes tapahtuu vakava vika, jota ei voida korjata mekanismin säännöllisellä säädöllä. Juuri tässä vaiheessa tarvitaan perusteellinen remontti. Mistä tiedät, että tämä hetki on koittanut? Jopa kokematon kuljettaja pystyy huomaamaan sellaisia ​​vian merkkejä kuin lisääntynyt polttoaineen- tai öljynkulutus, moottorin tehon lasku, pakoputkesta tuleva paksu savu ja vieraiden hajujen esiintyminen ohjaamo...

Miksi halvan lasin asentaminen autoon on vaarallista?

Huonolaatuiset kulutusosat ovat yksi suurimmista ongelmista auton lasia vaihdettaessa. Markkinat ovat nyt täynnä "kannattavia" tarjouksia tunnettujen valmistajien tuotteiden kopioista. Jaamme nämä väärennökset kahteen luokkaan: Enemmän tai vähemmän laadukkaat kopioit, joissa on maalatut Audin, Toyotan jne. logot; Puolikäsityönä tehdyt vaihtoehdot, jotka eivät kestä kritiikkiä (esimerkiksi Nižni Novgorodin alueella Borin kaupungin lähellä valmistetut "työpajatuotteet"). Ostaessasi laseja mistään näistä luokista otat riskin. Yksikään kopiointi, edes suhteellisen hyvin tehty, ei sovi autoosi kuin hansikas. Suunnittelun ja materiaalien laadun suhteen yksikään väärennös ei vedä vertoja valmistajan alkuperäisille merkkituotteille, joilla on kaikki tarvittavat sertifikaatit - kulutustavaroita leimattaessa ne säästävät materiaaleissa, teknisessä prosessissa ja työvoimassa. Millaista "laatua" voidaan odottaa, on mielestämme ilmeistä. Esimerkiksi "merkkis...