Siirry pääsisältöön

Auton turvavyön korjaus

 

Toimintahäiriöiden syitä

Turvavyön lukkiutumattomuuteen on useita pääasiallisia syitä. Ensinnäkin on huomattava järjestelmän vähäinen kuluminen. Lisäksi tämä voi koskea vain yhtä sen elementtiä, esimerkiksi turvavyönkiristimet tai lukituslaite voivat pettää kulumisen vuoksi. Myös rullamekanismi voi kulua loppuun. Myös epäsuotuisat sääolosuhteet voivat aiheuttaa tällaisia ​​toimintahäiriöitä. Kova pakkanen voi aiheuttaa tämän ilmiön. Joskus turvavyönkiristimet pettävät onnettomuuden jälkeen. Tässä tapauksessa kelan lukko tai koko päämekanismi voi rikkoutua. Onnettomuuden jälkeen monissa autoissa vyö ei välttämättä kelaudu takaisin aiottuun paikkaansa ollenkaan. Tämä johtuu järjestelmän pyropatronien aktivoitumisesta. Tällöin sinun on etsittävä vikaantumisen syy ja korjattava se.

Mitä korjaukseen tarvitaan?

Yllä mainituista syistä turvavyö ei joskus ojennu. Mitä tehdä? Kokeneiden automekaanikkojen neuvot auttavat. Ensinnäkin sinun on purettava verhoilu ja irrotettava kela. Joissakin malleissa sinun on purettava istuimet siitä kohdasta, jossa vika tapahtui. Tätä varten sinun on valmisteltava ruuvimeisseleitä (tasa- ja ristipääpää) sekä kiintoavaimia. Niiden halkaisijan tulisi olla erilainen. Sinun tulisi myös ostaa yleisvoiteluaine. Istuimet on suojattava tahattomilta öljyvuodoilta. Tarvitset myös lautasliinoja ja lankaa. Korjaukset voivat olla yksinkertaisia ​​ja monimutkaisempia. Joissakin tapauksissa sinun on vaihdettava kela kokonaan. Joissakin automalleissa sinun on valmisteltava erikoistyökalut. Mutta turvavyön itse korjaaminen auttaa säästämään melko paljon rahaa perheen budjetissa.

Kelan korjaus

Turvavyön tee-se-itse-korjaus tehdään useimmiten kelan alueella. Päästäksesi siihen, sinun on irrotettava sivupaneelin verhoilu. Se voidaan kiinnittää klipseillä tai pulteilla. Turvallisuusmääräysten noudattamiseksi sinun on irrotettava akun negatiivisen johtimen napa. Irrota myös turvatyynyihin johtavat kontaktit (jos mahdollista). Nämä yksinkertaiset toimenpiteet estävät pyropatronin vahingossa tapahtuvan aktivoitumisen. Muuten voit loukkaantua korjauksen aikana. Kelakotelo on avattava. Todennäköisesti nauhanpalautusmekanismin jousi on pettänyt. Tämä osa voidaan vaihtaa. Se on helpompi irrottaa kuin asentaa alkuperäiseen paikkaansa.

Kuinka järjestelmä puretaan?

Jos turvavyö ei irtoa, sinun on purettava se oikein. Irrota ovipilarin (keskimmäinen) alemmasta listasta 4 pulttia. Irrota sitten lista varovasti. Sinun on valmisteltava paperiliitin. Nyt voit irrottaa vyön. Se on kiinnitetty erityiseen silmukkaan paperiliittimellä. Sen jälkeen voit irrottaa kelaa pitävän pultin. Jotta vyö ei kiertyisi, se kiinnitetään samalla paperiliittimellä. Kela on helppo vetää ulos. Lukitusmekanismi on sillä puolella, josta kuula soi. Voit ravistaa laitetta ja helposti määrittää oikean suunnan. Irrota 4 mäntää ja poista kansi vaakasuorassa asennossa. Tällä tavoin pääset käsiksi räikkämekanismiin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Milloin BMW:n moottorin huolto on tarpeen?

Monet kuljettajat tuntevat tilanteen, jossa auton moottori alkaa sotkea ja BMW:n ajamisesta tulee paitsi epämukavaa, myös joskus mahdotonta. Harva ihminen on tyytyväinen suureen huoltoon, mutta yksikön huolto voi pidentää sen käyttöikää, ja tietyn ajan kuluttua se on yksinkertaisesti välttämätön toimenpide. Mitä kuljettajan on tiedettävä suuresta moottorin huollosta? PERUSKÄSITTEET Ennen kuin otat yhteyttä autokeskus bmw huolto , kannattaa palauttaa mieleen auton rakenteen ja toiminnan peruskäsitteet. On olemassa sellainen käsite kuin moottorin käyttöikä. Se tarkoittaa sen käyttöikää, kunnes tapahtuu vakava vika, jota ei voida korjata mekanismin säännöllisellä säädöllä. Juuri tässä vaiheessa tarvitaan perusteellinen remontti. Mistä tiedät, että tämä hetki on koittanut? Jopa kokematon kuljettaja pystyy huomaamaan sellaisia ​​vian merkkejä kuin lisääntynyt polttoaineen- tai öljynkulutus, moottorin tehon lasku, pakoputkesta tuleva paksu savu ja vieraiden hajujen esiintyminen ohjaamo...

Miksi halvan lasin asentaminen autoon on vaarallista?

Huonolaatuiset kulutusosat ovat yksi suurimmista ongelmista auton lasia vaihdettaessa. Markkinat ovat nyt täynnä "kannattavia" tarjouksia tunnettujen valmistajien tuotteiden kopioista. Jaamme nämä väärennökset kahteen luokkaan: Enemmän tai vähemmän laadukkaat kopioit, joissa on maalatut Audin, Toyotan jne. logot; Puolikäsityönä tehdyt vaihtoehdot, jotka eivät kestä kritiikkiä (esimerkiksi Nižni Novgorodin alueella Borin kaupungin lähellä valmistetut "työpajatuotteet"). Ostaessasi laseja mistään näistä luokista otat riskin. Yksikään kopiointi, edes suhteellisen hyvin tehty, ei sovi autoosi kuin hansikas. Suunnittelun ja materiaalien laadun suhteen yksikään väärennös ei vedä vertoja valmistajan alkuperäisille merkkituotteille, joilla on kaikki tarvittavat sertifikaatit - kulutustavaroita leimattaessa ne säästävät materiaaleissa, teknisessä prosessissa ja työvoimassa. Millaista "laatua" voidaan odottaa, on mielestämme ilmeistä. Esimerkiksi "merkkis...

Polttoainejärjestelmän korjaus

8 tärkeintä merkkiä viallisesta polttoainejärjestelmästä Tehon menetys, vaikea käynnistys, epävakaa tyhjäkäynti. Lisääntynyt polttoaineenkulutus. Moottorin toimintahäiriöt, kuten tärinä. Tukkeutuneet suuttimet. Bensiinin haju ohjaamossa. Säännöllinen polttoainevuoto. Pakoputkesta tulee mustia savupilviä (putken sisäpuoli on peittynyt hiili- tai nokikerrokseen). Tummat läiskät sytytystulpissa. Dynamiikan menetys, liiallinen polttoaineenkulutus ja käynnistysvaikeudet ovat kolikon toinen puoli. Ajoneuvo ei välttämättä käynnisty jonain päivänä. Ja ohitettaessa tehon puutteen vuoksi se on vaarassa joutua suoraan törmäykseen. Vaara on järjestelmän mahdollinen paineenalennus, joka on kyllästetty helposti syttyvällä aineella. Vuodot voivat johtaa tulipaloon. Usein esiintyvät viat Polttoainepumpun vikaantuminen likaantumisen, viallisen johdotuksen (sulaneet liittimet, ruoste johdoissa), puolityhjällä tankilla ajamisen tai suodatinelementtien ennenaikaisen vaihdon vuoksi. Tukkeutuneet suodat...