Siirry pääsisältöön

Miksi halvan lasin asentaminen autoon on vaarallista?


Huonolaatuiset kulutusosat ovat yksi suurimmista ongelmista auton lasia vaihdettaessa. Markkinat ovat nyt täynnä "kannattavia" tarjouksia tunnettujen valmistajien tuotteiden kopioista. Jaamme nämä väärennökset kahteen luokkaan:

  • Enemmän tai vähemmän laadukkaat kopioit, joissa on maalatut Audin, Toyotan jne. logot;
  • Puolikäsityönä tehdyt vaihtoehdot, jotka eivät kestä kritiikkiä (esimerkiksi Nižni Novgorodin alueella Borin kaupungin lähellä valmistetut "työpajatuotteet").

Ostaessasi laseja mistään näistä luokista otat riskin. Yksikään kopiointi, edes suhteellisen hyvin tehty, ei sovi autoosi kuin hansikas. Suunnittelun ja materiaalien laadun suhteen yksikään väärennös ei vedä vertoja valmistajan alkuperäisille merkkituotteille, joilla on kaikki tarvittavat sertifikaatit - kulutustavaroita leimattaessa ne säästävät materiaaleissa, teknisessä prosessissa ja työvoimassa. Millaista "laatua" voidaan odottaa, on mielestämme ilmeistä.

Esimerkiksi "merkkisten edullisten tuulilasien" valmistajat käyttävät usein halpaa rakennuslasia ja PVB-kalvoa, joilla on alhaisemmat vaatimukset läpinäkyvyyden, optisten virheiden ja vieraiden esineiden suhteen. Tämä vääristää näkymää tielle kaarevuuksien vuoksi, rasittaa silmiä ja lisää onnettomuusriskiä.

Kaareva matriisi johtaa epätasaiseen tarttumiseen aaltojen ja rakojen vuoksi ja joskus lasin irtoamiseen. Halvoissa tuotteissa on myös sopivan laadukkaat kiinnikkeet – antureille ja itse antureille, kameroille, sadetunnistimille, sähkölämmitysliittimille jne. ei aina ole kiinnikkeitä. Jos niitä tarvitaan, vaihtaessasi päällikön on todennäköisesti siirrettävä kaikki tämä vanhasta auton "otsasta". On epätodennäköistä, että tämä tehdään laadukkaasti tehdasolosuhteiden ulkopuolella.

Tuulilasin ostaminen itse ja sen vaihtaminen huoltoasemalla on vaarallista ja turhaa:

  • On suuri riski törmätä heikkolaatuiseen, vialliseen tai käyttökelvottomaan kuluttajatuotteeseen, joka ei ehkä vielä sovi tai jossa on rakoja.
  • Jos haluat ostaa alkuperäisen, se maksaa saman verran kuin avaimet käteen -lasin vaihto tai jopa enemmän – säästöt ovat kyseenalaisia, koska ostat lasin vähittäismyynnistä etkä ota huomioon avaimet käteen -asennuspalvelun alennuksia.
  • Ilman asiantuntijan konsultointia on ongelmallista valita oikea kokoonpano – tarvitsetko antureita, tunnistimia, silkkipainatusta ja listoja vai et, ja mitä tarkalleen? Sinun on tiedettävä vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin ENNEN ostamista. Muuten saatat maksaa liikaa tarpeettomista/sopimattomista vaihtoehdoista tai et saa tarvitsemaasi toiminnallisuutta. Esimerkiksi Toyota Rav4:ssä on yli 5 erilaista tuulilasiversiota, jotka eivät ole keskenään vaihdettavissa, ja Mercedes E-sarjassa W212-korilla niitä on 10.
  • Kun ostat lasin itse, kannat kaikki riskit kuljetuksen ja varastoinnin aikana. Ja kaikki takuuseen ja sen puuttumiseen liittyvät ongelmat on ratkaistava suoraan toimittajan kanssa toivoen hänen vilpittömyyttään. Lisäksi kaikki huoltoasemat eivät tarjoa täyttä takuuta työlle asiakkaille, jotka tulevat "omilla lasillaan", ja tällaisen lasin asentaminen ulkopuolelta on usein kalliimpaa kuin "avaimet käteen" -periaatteella tapahtuva vaihto.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Milloin BMW:n moottorin huolto on tarpeen?

Monet kuljettajat tuntevat tilanteen, jossa auton moottori alkaa sotkea ja BMW:n ajamisesta tulee paitsi epämukavaa, myös joskus mahdotonta. Harva ihminen on tyytyväinen suureen huoltoon, mutta yksikön huolto voi pidentää sen käyttöikää, ja tietyn ajan kuluttua se on yksinkertaisesti välttämätön toimenpide. Mitä kuljettajan on tiedettävä suuresta moottorin huollosta? PERUSKÄSITTEET Ennen kuin otat yhteyttä autokeskus bmw huolto , kannattaa palauttaa mieleen auton rakenteen ja toiminnan peruskäsitteet. On olemassa sellainen käsite kuin moottorin käyttöikä. Se tarkoittaa sen käyttöikää, kunnes tapahtuu vakava vika, jota ei voida korjata mekanismin säännöllisellä säädöllä. Juuri tässä vaiheessa tarvitaan perusteellinen remontti. Mistä tiedät, että tämä hetki on koittanut? Jopa kokematon kuljettaja pystyy huomaamaan sellaisia ​​vian merkkejä kuin lisääntynyt polttoaineen- tai öljynkulutus, moottorin tehon lasku, pakoputkesta tuleva paksu savu ja vieraiden hajujen esiintyminen ohjaamo...

Polttoainejärjestelmän korjaus

8 tärkeintä merkkiä viallisesta polttoainejärjestelmästä Tehon menetys, vaikea käynnistys, epävakaa tyhjäkäynti. Lisääntynyt polttoaineenkulutus. Moottorin toimintahäiriöt, kuten tärinä. Tukkeutuneet suuttimet. Bensiinin haju ohjaamossa. Säännöllinen polttoainevuoto. Pakoputkesta tulee mustia savupilviä (putken sisäpuoli on peittynyt hiili- tai nokikerrokseen). Tummat läiskät sytytystulpissa. Dynamiikan menetys, liiallinen polttoaineenkulutus ja käynnistysvaikeudet ovat kolikon toinen puoli. Ajoneuvo ei välttämättä käynnisty jonain päivänä. Ja ohitettaessa tehon puutteen vuoksi se on vaarassa joutua suoraan törmäykseen. Vaara on järjestelmän mahdollinen paineenalennus, joka on kyllästetty helposti syttyvällä aineella. Vuodot voivat johtaa tulipaloon. Usein esiintyvät viat Polttoainepumpun vikaantuminen likaantumisen, viallisen johdotuksen (sulaneet liittimet, ruoste johdoissa), puolityhjällä tankilla ajamisen tai suodatinelementtien ennenaikaisen vaihdon vuoksi. Tukkeutuneet suodat...